Corsica 2010

Dag 9

Florac - Moulins
536 Km

Heerlijk heb ik deze nacht geslapen. Misschien omdat het terugzien van mijn oude vriend me zoveel deugd gedaan heeft.
Eerste werk vanochtend is naar de campinguitbaatster gaan en zeggen dat ik me zomaar geïnstalleerd heb de vorige avond. Dat was natuurlijk geen probleem. Ik reken gelijk twee nachten af, want wil vandaag nog eens een tour langs de Gorges du Tarn en de Causse des Cevennes maken.
Voor vandaag is het weer nog goed voorspeld, morgen worden onweders verwacht...
De Gorges du Tarn zijn geen onbekend terrein voor mij vermits ik hier 17 jaren geleden met vrouw en kinderen nog kampeerde.

Het dal is nog altijd even mooi. En zo na het toristisch seizoen misschien nog mooier. De kano's liggen gestapeld op de erven en op het water zie ik er geen een. Het verkeer is een pak rustiger en nergens is het aanschuiven. Het ontbijt bestaat, hoe kan het ook anders, uit een paar croissants die op een mooi plekje worden binnengespeeld.

Na de Tarn volg ik de Jonte. Langs deze rivier is de parking waar ik destijds de gieren kon zien cirkelen. Er is nog niet veranderd. Zelfs de borden zijn hetzelfde gebleven. Alleen de gieren zijn afwezig. Misschien is het nog te vroeg en is de thermiek nog niet goed voor hun.

Jammer, maar er komt nog een punt waar ik naar uitkijk.De Mont Aigoual.
Vanaf deze top kan het uitzicht heel erg ver reiken. Vandaag is dat niet het geval. Het is wel mooi te zien dat langs de zuidzijde de wolken het landschap in de verte volledig bedekken.

Via een omweg kom ik opnieuw in Meyrueis terecht. Daar begin ik aan de route van de Cevennen. Maar onderweg merk ik dat het weer begint om te slaan. De gewassen spulletjes hangen op een draad te drogen en ik wil absoluut vermijden dat ze opnieuw nat worden. Dus kort ik de route in en snel naar de camping. Onderweg nog vlug een brood en kaas gekocht zodat ik niet tot de avond moet wachten om iets te eten. Terwijl ik voor mijn tent geniet van de pic nic merk ik dat de wolken echt wel beginnen samen te pakken. Dit wordt vanavond nog onweer en morgenvroeg alles nat inpakken. Tenzij...

Even later is alles ingeladen en vastgebonden en vertrek ik richting Noorden. Net op tijd, want de eerste druppels beginnen te vallen. Helemaal thuis geraken zal me niet lukken, maar in Moulins vind ik een Formule 1 hotel waar ik de nacht doorbreng.

Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Dag 5
Dag 6
Dag 7
Dag 8
Dag 9
Dag 10